minulla ja isällä ei ole koskaan ollut lämpimät välit, emme edes koskaan puhu keskenämme normaaleista asioista.

ollessani 3 luokalla minulla oli matikan tehtäviä joita en osannut, aina  meni väärin ja loppujen lopuksi vihkon sivu oli kumitettu miltei puhki.....
isäni löi minua avokämmenellä kasvoihin....lujaa.

Jos minulla oli kokeet tulossa niin piti 10x lukea alue ja sen jälkeen isäni alkoi tenttaamaan, jos tuli yksikin väärin niin jouduin lukemaan 10x uudelleen ja tätä jatkui koko päivän.

Näiden tapausten vuoksi en uskaltanut enää kertoa tulevista kokeista tai ajankohtasista läksyistä.

Minulla oli kerran kissanpentu joka yritti kiivetä isäni lahjettapitkin ylös......isäni potkaisi kissan huoneen toiselle puolelle....

Ollessani jo täysi-ikänen sain isältäni kirjeen...hän oli hyvin iloinen kun koirani kävi kylässä( minusta ei ollut mitään mainintaa)
Hänen mielestään käyttäydyn huonosti ja kuljen rikollisten kanssa-(tässä tapauksessa rikolliset olivat sellaiset ihmiset jotka eivät olleet käyneet lukiota vaan ammattikoulun)
minun pitäisi puhu ihmisten kanssa uskonnosta,politiikasta,kulttuurista ja taiteesta että ihmiset arvostaisivat minua.
Jos minä alan seurustelemaan jonkun kanssa niin ensin pitää ottaa selville miten paljon hänellä on "takametsää"
Minun pitää ansaita heidän arvostuksensa ( sitä en ole kyennyt tekemään ikinä, koska vaikka tekisin mitä se ei koskaan kelpaa).Kirjeen lopussa luki " älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin MINÄ SANON"

Isäni antgoi minulle kerran rahaa jotta voisin lähteä elokuviin 3 km päähän......näytös olisi alkanut 5 min kuluttua eikä hän suostunut minua viemään, olisin kuulemma kerinnyt jos olisin juossut.......viidessä minuutissa...just joo

Viikonloppuisin kävin aina diskoissa ja jos tarvin rahaa niin minun piti siivota kellari......saatoin siivota kellaria 3h ja sen jälkeen laitoin itsenikuntoon.....isäni kävi tarkistamassa kellarin mutta eihän se kelvannut...yllätys. Vaikka kellari oli niin siisti kun sen vaan sai.

Jos jotain tarvitsin ja pyysin nätisti, vastassa oli aina ehtoja jotta sen sai, ja ehdot olivat aina sellaiasia joita en olisi millään pystynyt täyttämään.

Kun mummoni ajokorttia ei enää uusittu isäni sanoi että voin ostaa mummon auton pois....
myin oman auton pois ja olin lähdössä hakemaan mummoni autoa isäni alkoi jälleen kerran nälvimään, hän ei ole kuulemma luvannut sitä autoa minulle enkä minä sitä voisi ostaa.......ellen täytä joitakin ehtoja!